Program szkolenia: 8 h
- Ustalenie celów rozmowy kwalifikacyjnej:
- opisywanie kompetencji poszukiwanych u kandydatów,
- wizerunek pracodawcy i autorytet managera.
- Wpływ warunków prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej na jej wynik.
- Savoir-vivre w relacjach z kandydatami.
- Metody oceny kandydatów wykorzystywane podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- metoda biografii,
- obserwacja,
- pytania,
- zadania,
- Metody wspierające selekcję kandydatów przed lub po rozmowie kwalifikacyjnej:
- badanie historii kandydata – background screening,
- wywiad telefoniczny,
- assessment center,
- testy i kwestionariusze,
- projekty,
- praca na próbę.
- Znaczenie kolejności zastosowanych metod w przebiegu spotkania i ocenie kandydata.
- Odpowiadanie na pytania od kandydatów.
- Kończenie rozmowy w różnych momentach spotkania.
- Trudne sytuacje podczas rozmów kwalifikacyjnych.
- Warunki trafności decyzji na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej
Program stanowi propozycję, która może zostać dostosowana do indywidualnych potrzeb firmy.